Методичні поради
В чому ж полягає відмінність між цими фахівцями? Основна їхня відмінність у сфері компетенції фахівця.
Робота логопеда полягає в роботі з дітьми, які мають порушення мовлення. Часто фахівець працює з такими дітьми від 4 до 7 років (може і раніше в залежності від складності мовленнєвого порушення).
Дефектолог ж працює над загальним розвитком дитини, корегує психофізичні проблеми, розвиває емоційно-вольову складову.
Дефектолог виконує наступні функції:
- Проводить всебічне обстеження особливостей розвитку дітей, проводить роботу спрямовану на корекцію недоліків розвитку дитини;
- Розвиває основні психічні процеси у дітей (увага, пам'ять, мислення, сприйняття та інші);
- Розвиває навички спілкування і зв’язне мовлення дітей;
- Проводить консультування батьків, під час якого вони навчаються необхідних прийомів навчання і виховання своїх дітей.
Дефектологія – дуже складна наука, яка поєднує в собі медицину, педагогіку і психологію.
Найголовнішим завданням вчителя-дефектолога є допомога дитині з особливими потребами (обмеженими можливостями) соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти і сприйняти себе. Але, який би не був талановитий вчитель-дефектолог, він нічого не зможе зробити без бажання батьків допомогти своїй дитині. Адже фахівець не може займатися з дитиною на протязі усього дні, тому основна частина занять і виконання рекомендацій педагога лягає на плечі батьків або рідних дитини. І якщо батьки не будуть старанно виконувати всі рекомендації, то зусилля фахівців можуть бути просто марними.