A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр
Тячівської міської ради Закарпатської області"

Про нас

Створення інклюзивно-ресурсного центру– важливий крок на шляху розвитку інклюзивного навчання в нашому місті

Одним із найважливіших напрямків освітньої реформи в Україні є інклюзивна складова, що є кроком до впровадження європейських принципів та стандартів життя.

У багатьох  виникає питання: «Що ж таке інклюзивне навчання?». Інклюзія - це такий спосіб отримання освіти, коли діти з особливими освітніми потребами навчаються в звичайній школі або дитячому садочку, зі своїми однолітками, за місцем свого проживання, – і це є альтернативою інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.

Хто ж такі діти з особливими освітніми потребами? Кожна дитина має свої індивідуальні особливості. З різних причин у будь-якої дитини можуть виникати різні порушення розвитку. У цьому випадку можна говорити, що дитина має особливі потреби. Коли вона навчається у закладі освіти, ми говоримо, що дитина має особливі освітні потреби. В українському законодавстві термін «діти з особливими освітніми потребами» охоплює дітей з порушеннями психофізичного розвитку та дітей з інвалідністю.

В основі інклюзивної освіти лежать ідеї рівного ставлення до всіх членів суспільства незалежно від соціального стану, національності, культури, індивідуальних можливостей і здібностей. Кожна дитина має право на повагу, любов, визнання, успіх та власну реалізацію у суспільстві.

Актуальність інклюзії пов’язана з постійно зростаючою кількістю дітей, які потребують корекційного навчання. Не помічати це неможливо, і чим скоріше ми всі приймемо цю реальність, тим гармонійнішим буде наше життя.

Попри те, що впровадження інклюзії супроводжується дискусіями та неоднозначним ставленням до такої форми освіти з боку громадськості, інклюзивна освіта має ряд переваг. Серед найважливіших можна визначити такі, як: соціалізація дітей з особливими освітніми потребами; можливість ознайомлюватись із реальним життям; виховання толерантного ставлення до особливостей інших; розвиток навичок спілкування та нестандартного мислення у всіх учасників інклюзивного процесу; зміна ставлення сучасного суспільства до людей з нетиповими відмінностями, можливість виявлення гуманності, співчуття, милосердя.

В нашому місті інклюзивна освіта впевнено крокує уперед. Збільшується кількість освітніх закладів, які впроваджують інклюзію.

Наступним важливим кроком розвитку інклюзії стало створення  інклюзивно-ресурсного центру Тячівської міської ради Закарпатської області. Головне завдання ІРЦ – забезпечення системного кваліфікованого супроводу дітей з особливими освітніми потребами протягом всього навчання шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних послуг, моніторингу динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора